Tuesday, July 7

aku ber'kebun'

ni la keje aku spanjang cuti ari tu..duk umah je..x g mane pon.. as a son to my mom and dad, aku kne la tolong diorg... mula2 aku cat dalam rumah..mula dari dapur, ruang tengah n sampai depan, kmudian pecah kan kolam ikan kat dpan rumah sbb ikan da xleh idup kat situ..asek jd mgsa kucin ngn burung je.. n yg paling byk aku buat, tolong abah kat kebun..tanam sawit kebun org..huh~ penat siot!!~hehe, tp aku kn kuat..

kebun ni luasnyer dalam lbey kurang 18ekar..
1 eka 60 batang pokok kne tanam..
so sume skali bpe?? kire la...


ni pulak pokok yang mati di makan makhluk berkaki 4.. ni la cabaran2 bekebun. babi (binatang kaki 4), lembu, kebau, kera, tikus, n ulat bulu..adat la sume ni..so, keje tmbahan kne la tabur n sumbur racun.. tapi si kaki 4 ni sental jgk..keje betambah lagi...pasang zink pulak..da la hari tu dengan kemarau..pnas giler mcm ape jer..tanah pon keras nk cangkul..huh!~ pokok kerin lg..kene siram pulak..bile stat ujan, tu yg binatang kaki 4 tu kluar cari makan.. hish,!!geram je.. modal tuk 1 pokok siap tanam dalam rm14 sepokok... yg dah d makan aritu sebanyak 18+10+8..kire la lagi..bpe byk da rugi.. hmm....sabar je la...


ade rupe pekebun bejaya x??hehe

dis is my boss a.k.a abah saye..hehe

n lastly, dis is our jentera..huhu..


cuti aku x sempat kuar n walau pon letih tp aku x bosan!!its great!! 5kg brat aku trun pas bekebun cuti ari tu..hehe..memang berbaloi..hah~


yey!! i'm fit!! don't be jelous~http://www.emocutez.com

i am who am i>>

4 beBeLan:

babymiLosh said...

cik bab mmg jahat.. huuu~~

wowieeee,, tuwun 5kg sehhh... nak keje ngan inchik bulehkah?? nak tuwun 5kg jugaaa!

.e i k a. said...

wah, bgus er fit. aku kat umah wt lmak jew.aish

suMee said...

milosh : buleh, cuti sem dpan kalo ade keje kosong kite pggil..mau?? tkjut gak tgk trun 5 kg..sblum cuti 60 kg..smlm timbang 55kg je..suar pon londeh..hak2~


eika : bestnyer...hehe~

Farra Dilla said...

haha..
bgus2..


ceria kite besame..