Friday, January 16

pRiStiwa nGeRi....!!!!

shhhtttt!!dgr2..eh, bace2..

tanggal 1 january 2009...dalam keadaan terkapai2...aku pulang ke rumah ku.
x brape jauh dr situ..cume beberape blok je..dalam subuh yg dingin, hujan renyai2.. lbey kurang pkol 6 pagi, kayuhan beskal kesayangan ku perlahan-lahan, sbb kan ke sjuk..huh!!

aku pulang ke rumah ku yg kosong, sunyi..sepi.....
perasaan ku..kelainan terasa dlm diri ku..jntg ku bedegup kencang kepenatan..
dalam samar2..aku membuka pintu..keadaan agak tenang..aku trus meluru masuk ke kamar ku...seperti biasa...untuk memecah kesunyian..aku trus memasang armegaddon ku sblum ku melelap kan mata..tetapi hari itu amat aneh ku rasa kn..laen dari hari sebelumnya..seperti yg di sangka, aku hanyut di buai mimpi.. (x mimpi pon..saje nk sedapkan cite..hmm..)
beberapa ketika kemudian..

tiba2.....

assalamualaikum....!!
aku dikejut kan dengan satu suara yg agak ganjil..seperti aku kenal suara nya..
perlahan aku membuka mata dan menjawab salam td..dalam keadaan yg agk mamai

ketika itu..
aku terkejut melihat 1 lembaga hitam berdiri di depan ku..(bilik aku memang gelap pun) die kate..

f=hmmm... speaker ni sedap bunyi die..mne bli??
saya nk bole x??da lame saya dgr, kuat bunyi die..
saya amek bole??

d=...(sape la yg kcau tdo aku ni..)

aku pon hairan..dalam ati(ape ni, ske2 je nk amek org punye)
dan diterus kn dgn..

f=name awk pe??kos mne??

d=er??kos encik la..student cik la..

f=ow, ye ke?? saya x prasan..hmm...awk nk jnji ke??
nk saya amek ke?? atau nk saya saman awk??

d=ye, saye jnji...jnji pe??

f=jgn pasang kuat2..ok??

d=ok..(tp rase2 la kan, sah x jnji aku tu..tgh mamai 2..hehe)

f=hmm..sambung la tido balik..

d=baek..(sblum die habis menutup pintu..)slamat tahun baru cik...

die snyum lalu pergi..(huh!!sempat jgk aku wish)
dalam masa yg same..aku rase nk gelak teguling2 kat lantai..haha
xtau nape..tp aku x larat..bek aku tido..
peristiwa tu masih terngiang2 kt ingatan ku...
akn jd sejarah idup ak.special nye aku..hahaha


cite ni kisah benar hidup ku..
xde kne mngena ngn sape pon..
antara aku=d dan f blakang rumah aku..
adoyai..thn baru, bke2 mate da kne..
cesss..hehe

1 beBeLan:

teh ubaidah said...

weh wandi...~~~~


np nme ak siap ad syg2 lg...??


gelimat...~`


ceria kite besame..