Wednesday, December 30

oink!! 0iNk!!!

lame dah x update..kemalasan dan kesibukan utk psm....

Monday, November 30

cintaku @ aku jiwang??

bila aku balik nnti..
aku harap semua brubah..
aku akn betemu dgn cnta ku..
oh tuhan..
ni kah namanye cnta..
kadang bhagia
kadang seksa..
mgkin aku perlu laluinya
demi mencari cnta yang aku x pnah knal..
bejuta rasa..
syg...
cinta abg untuk sayang..
bkn d mlut tp d hati..

tp orang kata tu la ayt laki

ini kah cinta,
oh tuhan, beri kan ku petunjuk
agar aku x mensia-sia kan cinta ni.
jd kn cinta ni cnta sejati...
lillahitaa'la
cinta ilahi..amin...
ya rabbal a'lamin

Tuesday, November 17

jom daKi laGi!!! sEtOnG...

trip baru underground..
dearest aguma!!
jom daki gunung setong!!
aku try nk join..
tgk la t..

maklumat lanjut:


klik sini

Saturday, November 14

mari kita berdoa!!!

DOA SELAMAT DARI BALA DAN KEHINAAN

اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُبِكَ مِنْ جَهْدِ الْـبَلاءِ، وَدَرَكِ الشَّقَاءِ، وَ سُوءِ الْقَضَاءِ، وَشَمَاتَـةِ الأَعْدَاءِ

Maksudnya: Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku berlindung kepadaMu dari kesusahan bala, hinanya kesengsaraan, keburukan qadha` dan kegembiraan musuh (terhadap masalahku).

DOA BERLINDUNG DARIPADA PENYAKIT MERBAHAYA

اللَّهُمَّ إِنِّي أعُوذُبِكَ مِنْ البَرَصِ، وَالجُنُونِ، وَالجُذَامِ، وَمِنْ سَيِّءِ الأَسْقَامِ


Maksudnya: Ya Allah, aku berlindung kepadaMu dari penyakit sopak, gila, kusta dan keburukan berbagai penyakit yang lainnyaý.

hoW pepoL kaLkuleT wOmeN??

betol ke??hmm??

Friday, November 6

org KiTe

aku x tau la pe dah jadi n pe nk jadi lagi..
penah x korg pkir pe yg ade n pe yg xde,
pe yang ckop n pe yang x,
kadang2 org kate
bia putih tulang, jangan putih mata,
tapi sbb nila setitik, abes susu sebelanga,
mane la tau nk jadi benda x elok kan..
org melayu la.. kate org melayu sendiri,
dia x sedar diri die pon melayu jgk,
kata org suke menunding jari
tapi die x seda die tgh tunding jari kat org,
btul la org cakap, sape makan cili dia rase pedasnye.

kadang2 peluang bole datang byk kali,
walau pon x begolek,
tp sume pluang tu tetap x same..
sume nk rase jadi sapi,
bila lembu yang kua susu, sapi dapat nama..
penting ke nama tu??
korang pkir la sendiri..

maleh nk cakap byk....

Saturday, October 31

siot!!~

bila kepala dah mereng, sume jadi plek.. psm pon gua boleh lupe.. bengong!!~

Thursday, October 29

adek ku...








Wednesday, October 28

Hanya jeritan murid minta tolong kedengaran

gua x mampu nk ckp ape bila hero gua jd gini.. sape yg bole jangka benda ni sume..seb bek die selamat..ect atok gua pon xcident sblum tu...masok isu, rawatan rapi bhagian tulang..saraf die rosak, tengkuk ngn tulang blakang patah..sbb jatuh moto..mybe amaran kali ke 3 da tu.. sblum ni die pnah kne..trok gak..hmm gua buat2 tenang mse mak cite..sbb gua x tau pe jd.. yang penting die slamat.. tu la hero gua satu2 nye..tanpa die, ngn sape gua nk gusti.. bia pon klo tdo mlm die slalu sepak terajang gua... 'dek, pasni lu nk trajang ke ape ke, lu wat la..gua da xmarah.. tp klo gua trajang lu pai jatuh katil, lu jgn nk bising..orait!!'tuk brita lanjut, klik kat bawah ni...
adek gua hero gua~walo pon itam, gua tetap syg..


utusan metro


Monday, October 26

testing...

test dah banyak..
final pon da dekat...
weh, korang tolong aku plih boleh?
psm mne la aku nk amek ni....huh..
pnin pala...

tlg vote A-1 sampai A-69..

plis2..

BMA

Code Project Title Supervisor

A1 Analysis for Connecting Rod Fracture using Finite Element Analysis Ms. Norhaida Ab Razak

A2 Failure of Piston Engine Using Finite Element Analysis Ms. Norhaida Ab Razak

A3 Design and Fabrication of Pedal Mechanism Ms. Norhaida Ab Razak

A4 Design and Development of Gearing System for Car Simulator Mr. Nasrul Azuan Alang

A5 Modal Analysis of Car Disk Brake Mr. Mohd Firdaus Hassan

A6 Modal Analysis of Perodua Crank Shaft Mr. Mohd Firdaus Hassan

A7 Modal Analysis of Waja Piston Mr. Mohd Firdaus Hassan

A8 Performance and Emission Characteristics of a Diesel Engine Operating with Biodiesel Dr. Rizalman Mamat

A9 Characteristic of Palm-Oil Methyl Ester as Alternative Fuel Dr. Rizalman Mamat

A10 Reliability Study of a Diesel Engine Operating with POME Dr. Rizalman Mamat

A11 Numerical Study of a Biodiesel Spray Characteristic in a Fuel Injector Dr. Rizalman Mamat

A12 One-Dimensional Simulation of a Diesel Engine Operating with Biodiesel Dr. Rizalman Mamat

A13 Effect of EGR on the Performance and Emissions of a Diesel Engine Dr. Rizalman Mamat

A14 Effect of Exhaust Temperature on the Performance of a Diesel Engine with EGR Dr. Rizalman Mamat

A15 Automotive Engine Fault Diagnosis using Acoustic Emission Method Mr. Mohd Hafizi Zohari

A16 Design Optimization of Connecting Rod of Two Stroke Internal Combustion Engine Dr. Md Mustafizur Rahman

A17 Body Structure Design for Solar Car – Frame Mr. Zamri Mohamed

A18 Body Structure Design for Solar Car – Upper Body Mr. Zamri Mohamed

A19 Front and Rear Suspension Design for Solar Car Mr. Zamri Mohamed

A20 Electrical System Design for Solar Car – Actuation Mr. Zamri Mohamed

A21 Electrical System Design for Solar Car – Power Mr. Zamri Mohamed

A22 Investigation to Reduce Production Cost for Automotive Part: Headlamp Mr. Mohd Fadzil Faisae Ab Rashid

A23 Investigation to Reduce Production Cost for Automotive Part: Tail lamp Mr. Mohd Fadzil Faisae Ab Rashid

A24 Corrosion and Mechanical Properties Study of Car Steel Sheet Ms. Dayangku Noorfazidah Awang Shri

A25 Fatigue Life Prediction Analysis on Car Suspension System Ms. Miminorazeansuhaila Loman

A26 Design of a Mechanism to Mix Biogas with Air in Compression Internal Combustion Engine Dr. Maisara Mohyeldin Gasim Mohamed

A27 Design of Biogas Digester (Indian Type) Dr. Maisara Mohyeldin Gasim Mohamed

A28 Design of Automatic Control System to Control the Flow of Biogas Fuel into Internal Combustion Engine Dr. Maisara Mohyeldin Gasim Mohamed

A29 Turbulent Flame Speed in Spark Ignition Engine Combustion Process using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Mohd Fadzil Abdul Rahim

A30 Effect of Constant and Variables Dependence Mixture Properties in Spark Ignition Engine combustion process using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Mohd Fadzil Abdul Rahim

A31 Flame Propagation in Spark Ignition Engine Combustion Process using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Mohd Fadzil Abdul Rahim

A32 Spray Simulation of Different Types of Fuel for Compression Ignition Engine using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Mohd Fadzil Abdul Rahim

A33 Effect of Different Injection Parameter on Dimethyl Ether (DME) Spray Properties in Compression Ignition Engine Combustion Mr. Mohd Fadzil Abdul Rahim

A34 Simulation of Two-Stroke H2-DI Linear Generator Free-Piston Engine Prototype using GT-Power Mr. Mohd Razali Hanipah

A35Simulation of a 4-Stroke SI Engine employing Novel Cylinder Head Concept Using GT-Power: Intake and Exhaust Ports Optimization Mr.Mohd Razali Hanipah

A36 Simulation of a 4-Stroke SI Engine employing Novel Cylinder Head Concept Using GT-Power: Fuel Injection And Ignition Timing Optimization Mr. Mohd Razali Hanipah

A37 Simulation Scavenging System Performance of a Two-Stroke H 2-DI Linear Generator Free-Piston Engine Prototype using GT-Power Mr. Mohd Razali Hanipah

A38 Thermodynamics Analysis of a 4-Stroke SI Engine Employing a Novel Cylinder Head Concept: Performance Comparisons of Different Fuels Mr. Mohd Razali Hanipah

A39 Design and Development of Integrated Chassis of Three Wheel Prototype Car Using Aluminum and FRP Dr. Sugeng Ariyono

A40 Design and Development of Integrated Chassis of 2 Seated Urban Car using Aluminum and FRP Dr. Sugeng Ariyono

A41 Simulation of Motorcar Engine Performance Using Simulink and Matlab Dr. Sugeng Ariyono

A42 Performance of PID Controller for Engine Speed Controller Using CVT Transmission Dr. Sugeng Ariyono

A43 Comparison of Automatic and CVT Transmission for a Car under 1 Liter Engine Dr. Sugeng Ariyono

A44 Comparison of Manual and CVT Transmission for a Car under 1 Liter Engine Dr. Sugeng Ariyono

A45 Design and Development of Electromechanical Double Rubber Belt CVT Dr. Sugeng Ariyono

A46 Design and Development of Transmission System for 2 Seated Urban Car Dr. Sugeng Ariyono

A47 Design of Oil-Water Emulsion Fuel Mixer as Renewable Energy Dr. Agung Sudrajad

A48 Diesel Engine Performance by Oil-water Emulsion Fuel Dr. Agung Sudrajad

A49 Engine-Propeller Matching for Fishing Vessel at Kuala Pahang Bay Dr. Agung Sudrajad

A50 Waste Plastic Disposal (WPD) Fuel for Diesel Engine Dr. Agung Sudrajad

A51 Study of F1 Car Aerodynamics Rear Wing using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Muhamad Zuhairi Sulaiman

A52 Study of F1 Car Aerodynamics Front Wing using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Muhamad Zuhairi Sulaiman

A53 Skyhook Controller of Vehicle Semi-Active Suspension Dr. Gigih Priyandoko

A54 Modified Skyhook Controller of Vehicle Semi-Active Suspension Dr. Gigih Priyandoko

A55 Skyhook Controller of Vehicle Active Suspension Dr. Gigih Priyandoko

A56 Modified Skyhook Controller of Vehicle Active Suspension Dr. Gigih Priyandoko

A57 Design Semi-Active Suspension using Magneto-Rheological Damper Dr. Gigih Priyandoko

A58 Evaluation and Optimization of Heat Extraction Device for Waja Car Mr. Mohd Yusof Taib

A59 Design and Fabrication of Dual Blower Rotation for Car Cooling System Mr. Mohamad Mazwan Mahat

A60 Analysis of Air Intake Efficiency of 1.6 L Engine Mr. Devarajan Ramasamy

A61Design of a Lift Reduction Device for Small Hatchback Car using Computational Fluid Dynamics (CFD) Mr. Devarajan Ramasamy

A62 RFID Based Security System for Vehicle Dr. Yusnita Rahayu

A63 Research Study on Intra Vehicle Communication Implementation in Malaysia Dr. Yusnita Rahayu

A64 Tyre Pressure Monitoring System Dr. Yusnita Rahayu

A65 Numerical Simulation of Liquid Atomisation Mr. Amiruddin Abdul Kadir

A66 Experimental Measurement of Liquid Atomisation Mr. Amiruddin Abdul Kadir

A67 Development of Liquid Spray Triggering and Control Mr. Amiruddin Abdul Kadir

A68 Optical Study of Ethanol Gasoline Blends with and without Heating Mr. Amiruddin Abdul Kadir

A69 Visualization and Analysis of the Impact of Fuel-Sprayed Particles Mr. Amiruddin Abdul Kadir


p/s: core automotive la ni..huh..

betWeen mEn & woMen...


1. Jika lelaki menyendiri dan menjauhkan diri, ketahuilah dia dalam keadaan tertekan. Boleh jadi ada tekanan di tempat kerjanya, boleh jadi oleh kereta yang dimilikinya, atau boleh jadi beberapa kerenah anda yang menjadi menyebabnya.

2. Apabila lelaki menyendiri, kita boleh simpulkan dia sedang tertekan, berbeza dengan anda, dalam keadaan tertekanlah segala rahsia akan diceritakan. Anda melakukan begitu untuk meraih simpati.

3. Meskipun begitu, usahlah risau, ia sekejap saja. Emosi pada orang lelaki umpama getah, sekejap saja telah kembali ke bentuk asal walaupun tadinya terhenyak pipih. Berbeza dengan anda bukan? Tatkala anda tertekan, emosi anda umpama ombak.
Ombak memang tidak pernah reda, kalau reda pun mengambil masa yang lama.

4. Apabila lelaki suka menyendiri dan berdiam diri, biasanya disebabkan imejnya yang tergugat. Biarkan sahaja untuk tempoh-tempoh tertentu.
Usah 'gatal-gatal' sangat memujuk. Kadang-kadang lelaki hanya perlukan 'tempoh bertenang' sebelum mengambil langkah seterusnya. Anda kelam- kabut, maka itu anda mudah marah, cemburu dan merajuk apabila berdepan dalam situasi begini. Ohhh, itu silap.

5. Lelaki selalunya dapat menyesuaikan diri apabila menghadapi kesukaran, berbeza wanita biasanya cukup risau dalam keadaan demikian. Dan usah risau sangat kalau lelaki anda cuba berjauhan dari anda dalam keadaan-keadaan demikian sebab semula jadinya lelaki terasa selesa berjauhan dengan keluarga. Ini tentu berbeza sekali dengan anda, yang suka dan berasa tenang bersama keluarga?

7. Lihat perbezaan sebagai sebab untuk sempurna menyempurnakan bukan jurang kedegilan untuk tidak mahu memahami.

8. Lelaki itu cara fikirnya makro, iaitu dia melihat secara keseluruhan, sedangkan anda para wanita mempunyai penilaian bersifat mikro iaitu melihat sesuatu secara terperinci. Maka itu, usah hairan, terkadang suami selamba dengan masalah yang anda rasakan cukup berat. Anda telah kering air mata sedangkan dia masih belum menitis walau sebutir pun air mata.

9. Jika berlaku pertengkaran selalunya dia akan melawan habis-habisan dan anda pula mengalah dan pura-pura setuju demi perhubungan. Usah terasa teruk sangat dengan keadaan ini, lelaki memang begitu, sentiasa mahu menang dan mahu sentiasa dilihat menang walaupun hatinya mengakui kesilapannya dan mahu berubah mengikut apa yang anda perkatakan.

10. Walaupun anda tahu anda benar dan anda tidak pernah berbuat salah, akhirilah semua pertengkaran dan perselisihan dengan anda yang meminta maaf.
Anda mahukan dia yang meminta maaf? Usah harap. Lelaki memang berat untuk meminta maaf terutama daripada pasangannya. Ikut kajian, wanita lebih mudah meminta maaf dalam keadaan apa jua dan atas hal apa jua, maka gunakan kelebihan ini untuk lebih mudah meminta maaf walaupun tidak bersalah.

11. Satu lagi yang anda patut tahu tentang lelaki ialah mereka memang suka memberi arahan bagaikan ketua yang mempunyai kuasa. Usah dilawan, tapi layanlah hati sendiri dengan berleter hingga anda sendiri berasa puas. Tapi awas, jangan sampai berleter di hadapannya, itu boleh memburukkan keadaan.

12. Kata orang, wanita sinonim dengan leteran. Kalau tak pandai berleter bukan wanita namanya. Ya, teruskan saja berleter, hamburkan semua yang menekan kepala. Cuma mohon berleter di dalam bilik yang tertutup, sebab kucing pun pening dengan leteran anda.

13. Lelaki memang rimas dengan leteran dan cepat naik darah apabila asyik dileteri. Lihatlah betapa berbezanya seorang wanita dengan seorang lelaki.
Tidakkah anda setuju jika dikatakan, adalah amat beruntung jika anda tahu lebih banyak tentang lelaki?

14. Mengapa lelaki begitu? Itulah bukti kekuasaan ALLAH. DIA menjadikan perbezaan yang ketara antara lelaki dengan wanita, agar apabila disatukan, terjalinlah satu bentuk kekuatan lantaran saling sempurna menyempurnakan - lengkap melengkapi. Semua kekurangan isteri akan dipenuhi oleh suami dan semua kekurangan suami akan dipenuhi pula oleh isteri.

"People wil forget what you said,
people will forget you did,
but people will never forget how you made them feel..."

Wednesday, October 7

Indeed, Indeed I Cannot Tell

Indeed indeed, I cannot tell,
Though I ponder on it well,
Which were easier to state,
All my love or all my hate.
Surely, surely, thou wilt trust me
When I say thou dost disgust me.
O, I hate thee with a hate
That would fain annihilate;
Yet sometimes against my will,
My dear friend, I love thee still.
It were treason to our love,
And a sin to God above,
One iota to abate
Of a pure impartial hate.

Sunday, October 4

ini kisaH beToL la..!!

tanggal 26 sept, genap seminggu beraya, tiba masa untuk gua pulang....mlm tu bas gua gerak kol 9.30mlm...mmg gua lyn je.. siap2 ckup mase, so tggu la bas...pas gua nek bas tu mmg gua duk sblah minah amoi ni.. plek je gua nengok die..yg pasni dlm satu destinasi yang sama..gua pon men mcg2 pai telena..

sedar2 je gua dah plek, tempat ape gua dah smpai ni..jam mse tu gua ingt g.. dlm kol 0600 tp still glap g tmpat tu...gua tgk sign bord tepi jalan..mcm plek je...alamak!!gua dah smpai mne ni?? segera gua angkat ponggong gua yg kebas n nk kamatu tu..gua tanye pakcik tu.. dah smpai mne ni??gambang dah lpas?..pastu pakcik tu ckp la.. dah jaoh gile dekdah lme dah lpas..pas2 gua sruh je pkcik tu drop gua kt hentian.. pakcik tu ckp kt c2 ade bas g express station.. gua trun la ngn bdak amoi n pompan sorg g..kawan die kot..trun2 je gua jatuh..pas2 kne taik..adoyai.. mmg mlg giler..sampai la kat c2 sbuah bas.. gua naek.. minah 2 org tu blah..elok bas tu jalan je, gua tanye la...bro, t drop gua kat stesen bas express.. pas2 die kate la, bleh2... suasana dlam bas 2 mmg menakot n mengeri kan..gelap n suram.. gua nmpk ad minah india sorg kt blakang.. pas2 tu bro tu mntak beg gua gua..hah! wat pe..?? skali die brenti kt tmpat xde org la..blom smpat die nk top pintu bas, gua terjun n lari la..pas tu ade bas ngn lori..gua kat tgh jln.. kemudian bas tu u-turn n benti gak..ade sorg tu gaye cm cekgu pompuan.. so gua pon salam la ngan die.. pastu yg trun dr bas tu mcm2 jnis org cacat ade.. cekgu die ckp jgn pandang..
ramai la g kat bas yang nk pow gua td..pas2 bek gua cmne? cekgu tu suh amek kat balai.. die ade hal, esok die xde.. so, sume org blah..tggal la gua sorg2 kat cni.. ape gua nk buat ni..naseb2....dah jatuh di timpa tgga tepijak taik lg..huh!rayer gua yg mlang..

skali gua tersentak, pandang depan trus nmpak sign board ump..lege rase nye.. mmg yg td tu bdak ump same aku gak... naseb bek bukan btol..tp kire ini kisah betol la aku mimpi..
gua mntak maaf salah silap sempena rayer ni...lame gua x update..

Thursday, September 17

Salam Lebaran '09'

hari ni pose yg ke 28...raye x lme lg..mgkin dah mase gua kembali memblog di sini.. ni pon sje je nk test broadband baru akk gua ni..power la jgk ngn line kat cni..boleh smpai 3.0 mbps..huh..best jgk la.. da lme gua asyik mimpi je..hah!!~.. kejap giler la gua rase.. gua skrg ade kat joho..mlm ni gua gerak balik kmpg..ect gua dah blik dah.. smlm gua gerak dtg cni sbb nk amek akk gua yang kecik molek ni..mak gua x kasi die drive sorg2... xkn nk suh abah gua yg amek die..hmm..xpe la..gua la yg kne korban.. korg mgkin tetanye2 mne gua hilang kan.. gua ade je.. keje byk tp rilex je.. mmg rutin gua..last minit beb bru nk buat..esok nk anta, arini bru nk buat.. klo gua siap kn awal tu mmg miracle la..gua solute spring la kat gua blik..

semalam gua smpai dalam kol 5..akk gua drive go to ponderosa golf resort nk bke pose.. gua ni bukan la jakun sangat x penah mkn kat hotel or resort..then dapat voucher makan free cabutan betuah lagi..mmg best akk gua ni.. tiap hari hotel len2 die bebuke pose..mklum la.. jd client byk company.. so gua pon join la org2 koperat ni.. engineer n sales manager from persada, Mr Ong.. 1 kredit tok die.. thank sbb bg gua tumpang sekaki..haha..puas ati gua melantak smlm.. ari ni tebongkang kat blik..hmm sbnrnye byk lagi gua nk cite.. nant2 gua update lg yer..gua bingung skrg..walo pon gua ade membe2 ngn si setan tp gua tetap x lupe ari ni ari jumaat... gua nk siap awal skit.. so, gua chow dlu.. miss u guys, my blogger members.
p/s: g mampos antu setan!!~

Saturday, August 22

salam ramadan al-mubarak!!!

salam semua.. gua mgkin akn retired..

eh2.. x..gua akn ade di sini..mgkn pas raye t kot..
korg2 yg teringin nk jmpe gua.. kontek gua di sini..


gua akn update lg byk mende kat sane..
slamat datang ke blog web gua....
ok la..gua cau...

slamat berpuasa semua...
n salam ramadan...


p/s: jgn biarkn hidup anda di selubungi misteri!!~

Wednesday, August 19

lucky laki

Lucky Laki – Superman

aku bukanlah superman
aku juga bisa nangis
jika kekasih hatiku
pergi meninggalkan aku


ayahku selalu berkata padaku
laki-laki tak boleh nangis
harus slalu kuat
harus slalu tangguh
harus bisa jadi tahan banting

tapi ternyata sakitnya cinta
buat aku menangis


ayahku selalu memarahi aku
jika jatuh air mataku
kata ayah slalu air mata itu
adalah tanda kelemahan

tapi ternyata air mataku
ternyata jatuh juga


ayahku tersayang maafkanlah aku
jika aku masih menangis
masih belum bisa menjadi seperti
apa yang ayah selalu mau

kita berjanji ’tuk tidak lagi
menangis karena cinta

Sunday, August 16

bukan salah saya, saya x buat!!

sorg budak baru balik dengan mata merah... mak die perasan n trus g tengok die.. die duk kat tepi cerok dinding seakn akn merajuk... mak pon g la rapat..mak tanye

mak: nanges ke?nape adek?..
adek: haah, cekgu marah adek..!!
mak: nape cekgu marah?
adek: mane la adek tau..cekgu yg marah..adek xbuat pape pon..btul mak!! adek x buat pn keje tu..

budak tu ngadu beria2 supaya dapat backup dari mak...

mak: yer la, ye la... mak pecaya..adek xbuat..
adek: btul mak, adek x buat..sumpah..
mak: hmm.. iyer.. mak tau.. tapi ape yang adek x buat??
adek: adek x buat keje rumah yg cekgu kasi smlm..
mak: &^@#$%#@@#$%!!~


p/s: jadi la student yang baik!!huh!~


ceria kite besame..